Κλειστή επ’ αόριστον η Διώρυγα της Κορίνθου- Τεράστιες επιπτώσεις στην ελληνική εμπορική ναυτιλία – Η αγωνία των 90 εργαζομένων

6 Απριλίου 202114:41

 

Κλειστή παραμένει η διώρυγα της Κορίνθου από τα μέσα Ιανουαρίου όταν τμήμα εδάφους της υποχώρησε στα νερά με αποτέλεσμα να διακοπεί επ’ αόριστον η κυκλοφορία των πλοίων καθώς κρίθηκε επικίνδυνη η διέλευσή τους.

Οι αρμόδιοι έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργία της, καθώς εκτός από τους 90 εργαζόμενους των οποίων η τύχη βρίσκεται σε αχαρτογράφητα νερά, τεράστιες είναι την ίδια στιγμή οι οικονομικές συνέπειες και στην ελληνική εμπορική ναυτιλία.

Αφενός έχουν αρχίσει να εξαντλούνται τα ταμειακά διαθέσιμα της διώρυγας με ορατό τον κίνδυνο της παύσης πληρωμών των εργαζομένων, αφετέρου αυξάνεται το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και καυσίμων καθώς τα πλοία καλούνται πλέον να κάνουν τον γύρο της Πελοποννήσου αφού είναι αδύνατη η διέλευση από τη διώρυγα.

Η απώλεια των λίθινων κριπηδωμάτων που στήριζαν και προστάτευαν το έδαφος από την πτώση προκλήθηκε από την υγρασία και τη διάβρωση, σύμφωνα με μελέτες που έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών. Η διώρυγα παραμένει κλειστή λόγω της επικινδυνότητας τουλάχιστον 200 μέτρων και με σκοπό να γίνουν μελέτες αποκατάστασης.

Διώρυγα Κορίνθου: 9 εκατ. ευρώ για μελέτες και κατασκευαστικές εργασίες

Πριν από ένα μήνα υπεγράφη από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων η απόφαση για την χρηματοδότηση ύψους 9 εκατ. Ευρώ, για τις απαιτούμενες μελέτες και κατασκευαστικές εργασίες για την πλήρη αποκατάσταση των ζημιών στα πρανή της Διώρυγας της Κορίνθου. Υπενθυμίζεται πως πριν από λίγες ημέρες το Υπουργείο Υποδομών χαρακτήρισε το έργο ως «σύνθετο και ειδικό έργο Εθνικού επιπέδου» και η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει ήδη κηρύξει σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης την Διώρυγα λόγω των συνεχόμενων επικίνδυνων καταπτώσεων.

Το ποσό θα διατεθεί για την τοπογραφική μελέτη, την γεωτεχνική έρευνα και για τις εργασίες που χρειάζονται για να γίνει η αποκατάσταση στα σημεία που έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές, όπως είναι το τμήμα του βιολογικού καθαρισμού. Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Βουλευτής Κορινθίας κ. Χρίστος Δήμας, μετά την εξασφάλιση της χρηματοδότησης από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την αποκατάσταση των ζημιών στη Διώρυγα της Κορίνθου δήλωσε:

«Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων χρηματοδοτεί με 9 εκατ. ευρώ τις μελέτες και τις εργασίες για την αποκατάσταση των ζημιών στην Διώρυγα. Ο στόχος είναι να επαναλειτουργήσει με ασφάλεια, όσο το δυνατόν συντομότερα η Διώρυγα της Κορίνθου».

Η αγωνία των 90 εργαζομένων
«Οι εργαζόμενοι που βρίσκονται σε κίνδυνο μη καταβολής της μισθοδοσίας είναι 71 άτομα και φτάνουν τους 90 αν προστεθεί σε αυτούς το διοικητικό προσωπικό. Κανείς δεν έχει διασφαλίσει την πληρωμή των εργαζομένων ενώ έχουμε στείλει σχετικά έγγραφα στο πρωθυπουργό, στα Υπουργεία Ναυτιλίας, Τουρισμού, Ενέργειας, Εθνικής Άμυνας ώστε να υπάρξει μέριμνα», λέει ο Ευθύμιος Χριστοδούλου, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων της Διώρυγας.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι ζητούν να ενταχθούν σε κάποιο αντίστοιχο πρόγραμμα στήριξης με εκείνα για τις συνέπειες της πανδημίας, μόλις εξαντληθούν τα ταμειακά διαθέσιμα, αλλά και να προχωρήσουν οι εργασίες αποκατάστασης στα 200 επικίνδυνα μέτρα ώστε να ανοίξει κανονικά η διώρυγα τον Μάιο.

Αρθρογράφος