TAXI-KOM

Κινητοποιήσεις οδηγών-ιδιοκτητών ταξί στην Κομοτηνή

18 Ιουλίου 201114:27

TAXI-KOMΣυνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι ιδιοκτήτες -οδηγοί ταξί στην Κομοτηνή στο πλαίσιο της πανελλαδικής κινητοποίησης της Ομοσπονδίας που ανακοίνωσε 48ωρη απεργία για Δευτέρα 18 και Τρίτη 19 Ιουλίου , θέλοντας να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην απελευθέρωση του επαγγέλματος, αλλά και να στηλιτεύσουν την αθέτηση των υποσχέσεων από πλευράς κυβέρνησης και Υπουργείου για τις εξελίξεις στον κλάδο.

Οι οδηγοί –διοκτήτες ταξί προχώρησαν σε συμβολική κατάλαληψη της Εγνατίας Οδού στην έξοδο της Κομοτηνής προς Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη και εν συνεχεία κάνοντας πορεία κατευθύνθηκαν στο σπαθί, σήμα κατατεθέν της πόλης. Εκεί στάθμευσαν τα αυτοκίνητά τους καθώς στο εξής θα είναι η «έδρα» τους για τις περαιτέρω κινητοποιήσεις τους.

Ο Πρόεδρος Ιδιοκτητών Ταξί Ροδόπης κ. Νίκος Αδρασκέλας, ανέφερε σε δηλώσεις του ότι «η απεργία μπορεί να γίνει αορίστου χρόνου καθώς θα εξαρτηθεί από τη στάση του Υπουργού. Ζητήσαμε πολλές φορές ραντεβού σαν ομοσπονδία, ζητήσαμε κάποιες διευκρινήσεις κι έχουμε σαν απάντηση ένα μαύρο σκοτάδι σαν τις σημαίες μας. Μια απάντηση αόριστη και ασαφής που μας φέρνει στην άκρη του γκρεμού. Μια απάντηση που αφήνει ελεύθερο τον αριθμό των ταξί, δε σέβεται τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δε σέβεται έναν κλάδο που είναι σε κρίση τον τελευταίο καιρό. Αντί να βοηθήσει τον κλάδο να αναπτυχθεί και να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες μας βάζει στον γκρεμό και μας δίνει μια κλωτσιά για να πάμε στα τάρταρα!Αυτό δεν είναι πολιτική αλλά καταστροφή. Εμείς αντιδρούμε όσο το δυνατόν σε κόσμια πλαίσια».

Οι ιδιοκτήτες ταξί έκαναν μια συμβολική κατάληψη της Εγνατίας , ενώ σύμφωνα με τον πρόεδρο «θα ακολουθήσουν κι άλλοι αγώνες γιατί δεν πάει άλλο και πρέπει να ακουστούμε. Το δίκιο μας το αναγνωρίζουν όλοι οι Έλληνες. Δεν έχουμε δώσει αφορμή τόσα χρόνια για σχόλια στην πόλη της Κομοτηνής. Είμαστε οι περισσότεροι νέοι και κυρίως οικογενειάρχες με μεγάλα ανοίγματα στις τράπεζες. Τα ταξί τα είδαμε σαν μια θέση εργασίας και αγοράσαμε μια άδεια ώστε να δουλέψουμε τίμια και καθαρά κι έρχεται ξαφνικά ένας άνθρωπος με το «έτσι θέλω», λες και είμαστε στην εποχή της επταετίας να μας εξαφανίσει από τον χάρτη».

Το αρχηγείο τους είναι το σπαθί , το οποίο είναι και το σήμα κατατεθέν της πόλης «εδώ είναι η έδρα μας, από εδώ θα ξεκινήσουν οι αγώνες και σκοπός μας είναι να μην έρθουμε σε σύγκρουση ούτε στο ελάχιστο με την κοινωνία μας. Ζητούμε συγνώμη αυτές τις δυο ημέρες που δεν μπορούμε να τους εξυπηρετήσουμε αλλά πρέπει κι εμείς να κραγαύσουμε μήπως και γίνει κάποιο θαύμα και μας ακούσουν».

Οι οδηγοί ταξί είδαν πολίτες στο δρόμο να τους χειροκροτούν «αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά, ο κόσμος γύρισε και είναι μαζί μας, μας βλέπουν στο δρόμο να δουλεύουμε 16 ώρες για να τα βγάλουμε πέρα. Είμαστε άνθρωποι κι εμείς , δεν είμαστε μηχανές και δουλεύουμε απάνθρωπα όλο το 24ωρο. Ο κόσμος βλέπει ότι περιμένουμε και δυο ώρες στην πιάτσα για να πάρουμε 3 και 4 ευρώ. Ο κόσμος είναι μαζί μας, τον ευχαριστούμε για τη συμπαράσταση και την κατανόηση που δείχνει τις ημέρες της απέργιας».

Όπως τόνισε ο κ Αδρασκέλας «εμείς από μόνοι μας προστατεύουμε και διαφυλάσσουμε όσο μπορούμε το επαγγέλμα. Θέλουμε πιο σκληρούς όρους για να πάρει κάποιος την αρχική άδεια που δουλεύει σαν οδηγός ή σαν ιδιοκτητής. Έστω έξι μήνες φοίτησης σε κάποιο ΙΕΚ, να μην πω δυο χρόνια που θα ήταν το καλύτερο. Επίσης μια πρακτική πάνω στις πρώτες βοήθειες, μια ξένη γλώσσα πρέπει να είναι υποχρεωτική γιατί είμαστε στο 2011 κι έχουμε να κάνουμε με ξένο κόσμο. Θέλουμε πρώτα απ’ όλα να έχει μια προϋπηρεσία κι όχι ευκαιριακά για τρεις μήνες και να εξαφανιστεί κάποιος. Εάν γίνεται, καλό θα ήταν να χορηγούνταν και συστατικές επιστολές από εμάς ώστε να γίνει κανείς συνάδελφος. Το κράτος μας είχε ζητήσει να είναι υποχρεωτικό το air condition και το GPS στο αυτοκίνητο. Συμφωνούμε μαζί του και εξυπακούεται, είμαστε θετικοί προς αυτό. Οι ίδιοι εμείς θέλουμε την αναβάθμιση του επαγγέλματός μας και έρχεται το κράτος τώρα και μας λέει «φύγετε εσείς να έρθουν οι άλλοι». Ποιοι είναι οι άλλοι; Αυτοί που περνούν τα σύνορα λαθραία; Θα γίνουν κάποιες εταιρείες και θα μας διώξουν με την ανοχή της πολιτείας, αυτό βλέπουμε να γίνεται».

Όπως ανέφεραν ιδιοκτήτες ταξί η πίτα της Κομοτηνής είναι για 50 τάξι και υπάρχουν 100 «τώρα ο υπουργός θέλει να τα κάνει 150 , θα βγουν στο δρόμο όλοι στο τέλος νηστικοί. Για κανέναν δεν υπάρχει μεροκάματο. Δε μειώνεται έτσι η ανεργία αν θα δώσει τις άδειες. Ο κλάδος τελείωσε με αυτή τη ρύθμιση. Δε θα κάνει τίποτα».

 

«Η τοπική πολιτική ηγεσία να πάρει μια ξεκάθαρη θέση γύρω από το επάγγελμά μας»

Από την πλευρά του ο κ. Μαζόχης Πετρής , ιδιοκτήτης ταξί τόνισε ότι «κάνουμε έναν αγώνα που έχει ξεκινήσει με καθαρή αιτία του υπουργού μεταφορών, κυρίου Ραγκούση. Ο κλάδος μας μετά από 7 μήνες διαβούλευση είχε συμφωνήσει με τον προηγούμενο υπουργό κύριο Ρέππα σ’ ένα θεσμικό πλαίσιο που αναβάθμιζε τα δουλειά. Ο κύριος Ραγκούσης παίζοντας το δικό του πολιτικό παιχνίδι και αψηφώντας τη συνέχεια της κυβέρνησης αποφάσισε με το «έτσι θέλω» να βγάλει έναν κλάδο καλοκαίρι καιρό και με τον τουρισμό σε πλήρη ανάπτυξη, καθώς το μόνο που έχει μείνει είναι ο τουρισμός, να μην μπορεί να λειτουργήσει το σύστημα της μεταφοράς των ανθρώπων ώστε να δουν τη χώρα μας. Όπως σεβόμαστε εμείς θεσμικά την πολιτεία θέλουμε κι εκείνη με τη σειρά της να μας σεβαστεί. Η πολιτεία δείχνει στο λόγο της ότι είναι αφερέγγυα, θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ για να μας ξαναστείλει στις πιάτσες. Το κόμμα που εκπροσωπεί ο κύριος Ραγκούσης δε λέει αυτά τα πράγματα για την πλήρη απελευθέρωση. Προφανώς ο κύριος Ραγκούσης δεν είναι στον χώρο που πρέπει να είναι. Η πλήρη απελευθέρωση δεν ισχύει πουθενά στον κόσμο. Δε μπορεί να κάνει ο καθένας “ό,τι του καπνίσει”. Οι προτάσεις μας υπάρχουν χρόνια ολόκληρα».

Σύμφωνα με τον ίδιο οι ιδιοκτήτες-οδηγοί ταξί θέλουν από την τοπική πολιτική ηγεσία να πάρει μια ξεκάθαρη θέση γύρω από το επάγγελμά τους. «Δε θα ενοχλήσουμε κανέναν, δεν είμαστε οι άνθρωποι που δημιουργούν προβλήματα απεναντίας είμαστε άνθρωποι του διαλόγου. Θέλουμε οι κύριοι βουλευτές να πάρουν θέση και ο υφυπουργός , Γιώργος Πεταλωτής και ο κύριος Χατζηοσμάν και ο κύριος Στυλιανίδης. Ο κύριος Στυλιανίδης ήταν και υπουργός μεταφορών και γνωρίζει άριστα τι ακριβώς συμβαίνει με το επάγγελμά μας. Μπορεί ο κύριος Πεταλωτής να μεταφέρει κάποιες απόψεις του κυρίου Στυλιανίδη γιατί το πλαίσιο της συνεργασίας θα πρέπει να είναι ανοιχτό. Έχουμε ανάγκη και την παρουσία του κυρίου Περιφερειάρχη γιατί όπως λέει το νομικό πλαίσιο θα πρέπει ο περιφερειάρχης με τα αρμόδια όργανά του να εκδίδει τις άδειες. Ζητούμε και την τοποθέτησή τους για το  εαν στηρίζουν το ψήφισμα του περιφερειακού συμβουλίου. Δεν μας αρκούν τα λόγια , η άποψη « το λέμε παιδιά αλλά δεν μας ακούνε», ποιοι είναι αυτοί που δεν ακούνε; Πρέπει να ακούσουν κάποια στιγμή τη φωνή ενός κλάδου που μαραζώνει γιατί δυστυχώς έχουμε φτάσει στο σημείο να κάνουμε μεταξύ μας έρανο για να πληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας».

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Καλπάνης

taxi-proedros 

taxi-spathi2 

taxi-spathi

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr