H Airtickets αναστέλλει τη λειτουργία της

28 Ιουνίου 201822:51

Σε ριζική αναδιάρθρωση των λειτουργιών τους και αναστολή της έκδοσης εισιτηρίων ανακοίνωσαν ότι προχωρούν η Τripsτa και η Airtickets. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», όλοι οι πελάτες που έχουν αεροπορικό εισιτήριο στα χέρια τους (είτε ηλεκτρονικά είτε εκτυπώσεις), θα εξυπηρετηθούν κανονικά από τις αεροπορικές εταιρείες και η οποιαδήποτε ζημία θα βαρύνει τους ενδιαμέσους εμπλεκόμενους.

Την ίδια στιγμή, σε ανάρτηση της η Airtickets στα κοινωνικά της δίκτυα, ενημερώνει την πελατειακή της βάση, ότι για σήμερα τα γραφεία της θα συνεχίσουν να είναι κλειστά και πλέον το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της θα βρίσκεται από αύριο στον τρίτο όροφο της Καραγιώργης Σερβίας 4 στο Σύνταγμα.

Καταρρέει ένα από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά πρακτορεία στην Ελλάδα, το Airtickets, καθώς η ιδιοκτήτρια εταιρεία Tripsta αδυνατεί να εξυπηρετήσει οφειλές της.

Η Tripsta ανακοίνωσε πως τα ταμειακά αποθέματά της έχουν «αποστραγγιστεί» λόγω της συμπεριφοράς των διεθνών συστημάτων κράτησης εισιτηρίων, και συνεπώς είναι υποχρεωμένη να προβεί σε αναδιάρθρωση της λειτουργίας της και να αναστείλει την έκδοση μελλοντικών εισιτηρίων.

Η εταιρεία δεν αναφέρεται ευθέως σε απολύσεις, όμως παραδέχεται πως πρώτο μέλημά της ήταν η εξασφάλιση των δεδουλευμένων και των νόμιμων αποζημιώσεων των υπαλλήλων.

Το διαφαινόμενο «κανόνι» επηρεάζει 180 εργαζόμενους οι οποίοι φέρεται να έχουν ήδη ειδοποιηθεί για τον επικείμενο τερματισμό των συμβάσεών τους, σύμφωνα με πληροφορίες των ιστότοπων Capital και Euro2day.

Η Tripsta επισημαίνει πάντως πως οι ιστότοποί της θα παραμείνουν σε λειτουργία και οι κρατήσεις που έχουν ήδη γίνει παραμένουν σε ισχύ και θα διεκπεραιωθούν κανονικά.

Η υπόθεση δεν αιφνιδίασε την εγχώρια ταξιδιωτική αγορά, καθώς οι οφειλές της Tripsta προς αεροπορικές εταιρείες όπου κρατούσε εισιτήρια ήταν ήδη γνωστές.

Σε κάθε περίπτωση πάντως η είδηση έρχεται ενώ οδεύουμε πως το αποκορύφωμα της θερινής τουριστικής περιόδου.

Η Aegean Airlines ανακοίνωσε πως η συνολική έκθεση της στα εν λόγω ταξιδιωτικά πρακτορεία εκτιμάται σήμερα σε ποσό που δεν ξεπερνά τα 400.000 ευρώ.

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:

H Tripsta και η airtickets® ανακοινώνουν ότι τις προσεχείς ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.

Παρά τις διαρκείς προσπάθειες των εταιρειών να αντεπεξέλθουν στην αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, δυστυχώς η πρωτοφανώς άδικη, επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά απέναντί τους, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.

Το επιχειρηματικό πλάνο που εφαρμόστηκε, η περικοπή των δαπανών και η εξισορρόπηση των προβλημάτων ρευστότητας των εταιρειών οι οποίες έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και δημιούργησαν βάσιμες προοπτικές για την επιχειρηματική ανάκαμψή τους. Επιπλέον, η καινοτόμος συμφωνία που πέτυχαν οι εταιρείες με την ΙΑΤΑ – που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο – και η πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θετική έκβαση του εγχειρήματος.

Δυστυχώς, όμως, συγκεκριμένοι συνεργάτες, προσδοκώντας σε πρόσκαιρα οφέλη, αντί να σταθούν αρωγοί, υπονόμευσαν οποιοδήποτε σχεδιασμό και με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.

Είναι αυτονόητο ότι η Tripsta και η airtickets® στρέφονται εναντίον τους με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα και ευελπιστούν στη δικαίωσή τους από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η δικαστική διαδικασία είναι χρονοβόρος. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.

Πρώτο μέλημα των εταιρειών υπήρξε η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.

H Tripsta και η airtickets® ήταν και είναι οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου και οι μοναδικές που ανταγωνίστηκαν ευθέως τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι άλλωστε θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι από τη σημερινή εξέλιξη.

Οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.

Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Για κάθε εξέλιξη οι εταιρείες θα παράσχουν άμεση ενημέρωση προς όλους.

Αρθρογράφος