Επενδύουμε στις μεταφορές, δίνουμε δυνατότητες σε Θεσσαλονίκη, Μακεδονία και Θράκη

1 Αυγούστου 202205:51

Στα μεγάλα έργα υποδομής για τις συγκοινωνίες, τις μεταφορές και την ασφάλεια των μετακινήσεων που συμβάλλουν στη βελτίωση της καθημερινότητας, την τόνωση της απασχόλησης και την αναπτυξιακή δυναμική της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας και της Θράκης, αναφέρεται ο Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, σε άρθρο του στην ιστοσελίδα «TheOpinion.gr».

Γράφει συγκεκριμένα:

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, πριν λίγες ημέρες, το πρόγραμμα «Μεταφορών 2021-27». Ξεκινά έτσι στη χώρα μας μια νέα περίοδος με έργα προϋπολογισμού 2,2 δις ευρώ, που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση των υποδομών και της προοπτικής της χώρας, τη βελτίωση της καθημερινότητας, την τόνωση της απασχόλησης, την αναπτυξιακή διαδρομή της χώρας. Κι όλα αυτά αφορούν ιδιαίτερα τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία και την Θράκη, όπου, ήδη έχουν δρομολογηθεί μεγάλα έργα υποδομής για τις συγκοινωνίες, τις μεταφορές και την ασφάλεια των μετακινήσεων. Και μάλιστα τέτοια που σε αριθμό και κονδύλια ουδέποτε υπήρξαν στο παρελθόν.

Το ένα μετά το άλλο μια σειρά σημαντικά έργα υποδομής μπαίνουν στις ράγες, με αφετηρία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τη διασύνδεσή του με τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Επενδύουμε στο σιδηρόδρομο και στη συνεχή αναβάθμιση των οδικών δικτύων. Υλοποιούμε το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη Βόρεια Ελλάδα  ύψους σχεδόν 5 δις ευρώ. Ανάμεσα στα άλλα:

– Μετά από χρόνια καθυστερήσεων η κυβέρνηση ξεμπλόκαρε το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο θα αναδείξει το λιμάνι σε διαμετακομιστικό κόμβο. Το έργο βρίσκεται ήδη στη Β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου.

– Προχωράει ο διαγωνισμός για τη  σιδηροδρομική σύνδεση  Θεσσαλονίκη – Τοξότες  που είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών (1,68 δις ευρώ), αναβαθμίζοντας πλήρως τη σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης με την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Το έργο μήκους 206 χλμ., αφορά στην κατασκευή νέου σιδηροδρομικού άξονα μονής γραμμής, με δυνατότητα ηλεκτροκίνησης των συρμών, που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα. Ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του νομού Καβάλας και θα καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή Τοξοτών Ξάνθης.

– Προχωρούν οι εργασίες για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Το έργο προϋπολογισμού 56,7 εκ. ευρώ έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο. Με την ολοκλήρωση του,  επανεκκινούν τα διεθνή επιβατικά δρομολόγια συνδέοντας το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με το ευρωπαϊκό.

Ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος ή αλλιώς City Train της Θεσσαλονίκης γίνεται βήμα-βήμα πραγματικότητα. Έχει ήδη δημοπρατηθεί με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου και αναμένεται ο ανάδοχος στις αρχές του 2023. Το δίκτυο προαστιακού σιδηρόδρομου που θα καλύψει περιοχές της Δυτικής Θεσσαλονίκης, μαζί με το Μετρό και τον ΟΑΣΘ, θα αποτελέσουν την ραχοκοκαλιά των αστικών συγκοινωνιών της πόλης  που θα αναβαθμίσει την ποιότητα της ζωής και της καθημερινότητας των πολιτών. Το σημαντικό αυτό συγκοινωνιακό έργο θα ενώσει και θα εξυπηρετήσει περιοχές με αυξημένη επιχειρηματική και βιομηχανική δραστηριότητα και θα συνδέεται με το λιμάνι στο ύψος της οδού Σαλαμίνος.

Τα έργα για το μετρό,  έχουν ολοκληρωθεί πάνω από το 85%. Οι αρχαιολογικές εργασίες στο Σταθμό Βενιζέλου ολοκληρώνονται άμεσα. Έχουν παραληφθεί ήδη και πραγματοποιούνται δοκιμές από τους 18 συρμούς, ενώ προχωρούν εντός χρονοδιαγράμματος οι εργασίες προς Καλαμαριά. Παράλληλα δρομολογούνται οι επεκτάσεις προς Δυτικά και Αεροδρόμιο. Ειδικά στην Καλαμαριά το μετρό αναμένεται να λειτουργεί πλήρως 6 μήνες μετά την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής.

Όσο για την Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό, γνωστή ως Flyover, είναι το έργο που κοιτάζει προς το μέλλον της πόλης. Στην ολοκλήρωσή του θα είναι ένας υπερυψωμένος αυτοκινητόδρομος – κόσμημα που δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα. Θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Θα κάνει τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες, οικονομικές και πιο ασφαλείς, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Έχει ήδη δημοπρατηθεί και αναμένεται ανάδοχος μέχρι το τέλος του έτους.

Για τους δρόμους προς τη Χαλκιδική, είναι σε όλους γνωστό ότι παραδόθηκε το -περίφημο- ορφανό χιλιόμετρο στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη-Νέα Μουδανιά-Ποτίδαια, μετά από καθυστερήσεις μιας δεκαετίας, ενώ νωρίτερα από το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, στις αρχές Σεπτεμβρίου αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία και το τελευταίο κομμάτι του δρόμου Θέρμης – Γαλάτιστας.

– Στη διαδικασία έναρξης εργασιών είναι  ο δρόμος Θεσσαλονίκης – Έδεσσας. Η Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ ήδη άναψε το πράσινο φως για το διαγωνισμό.

Η αρχή έγινε, το νερό μπήκε στ΄αυλάκι και δεν γυρίζει πίσω. Η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζει την εικόνα της. Η Μακεδονία και η Θράκη γίνονται πιο ελκυστικές για νέους επενδυτές, κάτι που σημαίνει, ταυτόχρονα, νέες θέσεις εργασίας. Γίνονται σήμερα αυτά που η πόλη μας, η Μακεδονία και η Θράκη δικαιούνταν εδώ και χρόνια.

Αρθρογράφος