apergia_daskalwn-adedy

Απεργούν οι δάσκαλοι στις 22 Σεπτεμβρίου

21 Σεπτεμβρίου 201113:57

apergia_daskalwn-adedyΕικοσιτετράωρη απεργία αποφάσισε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) για τις 22 Σεπτεμβρίου εξαιτίας των προβλημάτων στα σχολεία, αλλά και της γενικότερης οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης.

Οι δάσκαλοι διαμαρτύρονται για τα αυξανόμενα προβλήματα στα σχολεία, ζητούν ενιαίο μισθολόγιο, αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% και προσλήψεις αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών στα σχολεία. Οι δάσκαλοι μεταξύ άλλων διεκδικούν: -Άμεση κατάργηση του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου προγράμματος. – Ενιαίο μισθολόγιο που θα αναβαθμίζει οικονομικά τον εκπαιδευτικό και θα αντιμετωπίζει ισότιμα εργαζομένους των ίδιων προσόντων. Καμιά μείωση μισθών. Να επιστραφούν ο 13ος και ο 14ος μισθός καθώς και οι απώλειες από τις περικοπές του 2010.- 1.400€ καθαρά στο νεοδιόριστο εκπαιδευτικό. -Δαπάνες για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ. -Άμεση χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό-Προσλήψεις αναπληρωτών για κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία.

Κάλεσμα στην απεργία απηύθυνε και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες». Το απόγευμα της Τρίτης στα γραφεία του Νομαρχιακού Τμήματος ΑΔΕΔΥ Ροδόπης μέλη του ΔΣ του συλλόγου των Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ροδόπης αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου για τα οξυμένα προβλήματα του χώρου.

Αναφερόμενη στο νέο σχέδιο νόμου για την παιδεία, το οποίο αναμένεται προς ψήφιση τον επόμενο μήνα στη Βουλή, η κ. Βενετοπούλου Παναγιώτα, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας νομού Ροδόπης «οι Τρεις Ιεράρχες»,  σημείωσε πως αυτό «ανατρέπει τα πάντα στην εκπαίδευση και αλλάζει τον τρόπο διοίκησης στα σχολεία. Όσον αφορά στον νομό Ροδόπης σύμφωνα με το σχέδιο νόμου θα υπάρχει ένας διευθυντής εκπαίδευσης, ένας προϊστάμενος σε κάθε βαθμίδα (πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια) κι από εκεί και πέρα τον ρόλο των προϊσταμένων των γραφείων που μέχρι τώρα ξέραμε ότι ίσχυε τον αναλαμβάνουν οι διευθυντές των σχολικών μονάδων».

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού αλλάζει κατά πολύ σύμφωνα με την κ. Βενετοπούλου ενώ όπως τόνισε «οι εκπαιδευτικοί γινόμαστε υποχείρια του κάθε διευθυντή σχολικής μονάδας χωρίς να θέλω να θίξω τον οποιοδήποτε διευθυντή σχολικής μονάδας».

Μιλώντας για τα σχολικά συμβούλια ανέφερε πως αυτά θα αποτελούνται από τον σύλλογο διδασκόντων, τον διευθυντή, από ένα μέλος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, από έναν πολίτη του δήμου όπου υπάγεται η σχολική μονάδα, από έναν εκπρόσωπο του δήμου και θα μπορεί να συγκαλεί ο πρόεδρος του συμβουλίου αυτού μια ή δυο φορές τον μήνα σε μη εργάσιμη ώρα.

«Η απουσία του εκπαιδευτικού θεωρείται πειθαρχικό αδίκημα κι όταν μιλάμε για κάτι τέτοιο όλοι καταλαβαίνουμε ότι έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα με την κρίση την οποία βλέπουμε να έχει ο κάθε εργαζόμενος, ο κάθε δημόσιος υπάλληλος, πολύ φοβόμαστε κι εμείς να μη φτάσουμε σ’ αυτήν την περιβόητη εφεδρεία που ακούμε τις τελευταίες μέρες να συμβαίνει» σημείωσε η κ. Βενετόπουλου.  

Κατά την ίδια «θα πρέπει όλοι μαζί να αγωνιστούμε, να μπορέσουμε να δώσουμε τα χέρια όλοι μαζί οι εκπαιδευτικοί αλλά και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, να μπορέσουμε να κερδίσουμε όλα αυτά που τόσο γρήγορα και τόσο βίαια μας άρπαξαν. Όλα αυτά που τόσα χρόνια αγωνιστήκαμε να τα κερδίσουμε να προσπαθήσουμε να κρατήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα».

Από την πλευρά του ο Γιώργος Πάπας, αιρετός εκπρόσωπος στο ΠΥΣΠΕ (Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης)Νομού Ροδόπης και  μέλος του ΔΣ του Συλλόγου «Τρεις Ιεράρχες», επικεντρώθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση και ειδικά στην περιοχή μας με αρκετές ελλείψεις βιβλίων σε πολλά σχολεία και  με σοβαρή υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων έτσι ώστε τα σχολεία να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν σε όλες αυτές τις υποχρεώσεις συν το κόστος των φωτοτυπιών που είναι αναγκασμένα να βγάζουν πλέον λόγω της έλλειψης των βιβλίων.

Ο ίδιος στάθηκε ιδιαίτερα στις ελλείψεις των εκπαιδευτικών καθώς είναι χαρακτηριστικό όπως ανέφερε φέτος, «ύστερα από αρκετά χρόνια οι εκπαιδευτικοί μέχρι την τελευταία μέρα δε γνωρίζανε σε ποιο σχολείο θα τοποθετηθούν, περιμένανε αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο μέχρι την τελευταία στιγμή και ήταν όμηροι χωρίς να γνωρίζουν εάν θα πρέπει να διατηρήσουν το σπίτι το οποίο νοικιάζανε ή εάν θα πρέπει να ψάξουν σε μια άλλη περιοχή να νοικιάσουν ένα καινούργιο σπίτι».

Σήμερα, αν και στην περιοχή μας όλες οι τάξεις έχουν από έναν δάσκαλο, ωστόσο κατά τον κ. Πάπα έχουν γίνει σημαντικές περικοπές σε προσωπικό στις τάξεις που ασχολούνται με την ενισχυτική διδασκαλία ή στα τμήματα υποδοχής, ένταξης κτλ. Και πολλές φορές λείπουν και ειδικότητες κι όλα αυτά έχουν επίπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην περιοχή μας. «Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να απλώσουν το χέρι στην κοινωνία και η κοινωνία να απλώσει το χέρι σ’ αυτούς γιατί ο στόχος για τον οποίο πρέπει να παλέψουμε στο εξής είναι το μέλλον των ίδιων των παιδιών μας».

Αναφορικά με τις ελλείψεις και τα κενά στο νομό Ροδόπης αυτές συναντώνται σε ειδικότητες και ανέρχονται  στις 20 στα δημόσια και μειονοτικά σχολεία.

Στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία έχουν καλυφθεί οι ανάγκες από εκπαιδευτικούς. Ενώ υπάρχουν ελλείψεις και στην ενισχυτική διδασκαλία των μαθητών με κενές θέσεις γύρω στις 10.

Όσον αφορά στα μειονοτικά σχολεία, η κ. Βενετοπούλου σημείωσε πως «με τις συγχωνεύσεις έχουν δημιουργηθεί κάποια κενά τα οποία καλύφθηκαν μεν με υπεράριθμους αλλά παρόλα αυτά έχουν δημιουργηθεί νέα κενά τα οποία περιμένουμε να καλυφθούν είτε με αποσπάσεις είτε με αναπληρωτές για δασκάλους του ελληνόγλωσσου προγράμματος».

Στο νομό Ροδόπης έχουν προσλάβει 30 αναπληρωτές δασκάλους σε δημόσια και μειονοτικά σχολεία ενώ με τα κενά που υπάρχουν αναμένονται καινούργιοι αναπληρωτές οι οποίοι θα προσληφθούν μέσω ΕΣΠΑ και θα διατεθούν αποκλειστικά για τάξεις υποδοχής και τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας.

Ο αντιπρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Ροδόπης και εκπαιδευτικός κ. Γιώργος Ιωαννίδης έκανε λόγο για «Καλλικράτη στην Παιδεία».  

«Πρωτοφανές να ξεκινούμε τη σχολική χρονιά με dvd και φωτοτυπίες» σημείωσε για να συνεχίσει αναρωτώμενος: «Πρώτα ο μαθητής; Αυτό εννοούσε η υπουργός όταν μας έλεγε πρώτα ο μαθητής; Αυτό είναι το ενδιαφέρον του υπουργείου παιδείας για να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς βιβλία και χωρίς να έχει παραγγελθεί καν το χαρτί για την εκτύπωση τους και να αναγκάζονται οι γονείς να βάζουν το χέρι βαθιά στην τσέπη για να αγοράσουν τα βιβλία των μαθητών. Ακούμε ότι πιθανόν να είναι υποβολιμαίο για να ωφεληθεί κάποιο συγγενικό πρόσωπο της υπουργού. Αν φτάσαμε στο σημείο να ωφεληθεί κάποιο πρόσωπο από την αναστάτωση που έχει δημιουργήσει στο σύνολο της παιδείας πραγματικά όχι μόνο είναι λυπηρό αλλά είναι τραγικό και το λιγότερο που περιμέναμε ήταν να υπάρχουν παραιτήσεις από το υπουργείο παιδείας».

Μιλώντας ο ίδιος για τους διορισμούς τους χαρακτήρισε «ελαχιστότατους», όπως σημείωσε «οι ελάχιστοι που έγιναν ποτέ από λειτουργίας του υπουργείου παιδείας. Συγχωνεύσεις σχολείων και αναστάτωση τεράστια μέχρι τη λειτουργία των σχολείων. Η οικογενειακή ζωή των εκπαιδευτικών έχει ανατραπεί με τις αποσπάσεις παρόλο που η υπουργός ζήτησε συγνώμη! Να την κάνουμε τι τη συγνώμη της; Οι πολιτικές ευθύνες είναι τεράστιες όχι μόνο της υπουργού παιδείας αλλά για το σύνολο των πολιτικών στο υπουργείο και της κυβέρνησης».

Ο ίδιος στη συνέχεια έκανε λόγο για ανατροπή της διαδικασίας που προβλέπεται από τον νόμο μιας και έχουν επιλεγεί οι διευθυντές σχολείων και όχι οι σχολικοί σύμβουλοι. «Ενδεχομένως να υπάρξουν και ποινικές ευθύνες μετά από καταγγελίες ή μηνύσεις υποψηφίων σχολικών συμβούλων μετά την επιλογή τους που πιθανολογούμε ότι θα γίνει περίπου στον Δεκέμβριο. Τέλος Ιουλίου προβλέπεται από τον νόμο να έχουν τοποθετηθεί πρώτα οι σχολικοί σύμβουλοι, να ακολουθήσουν έπειτα οι διευθυντές των σχολείων για να υπάρχει η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων».

«Μας έχει περικόψει κατά 40% τους μισθούς, δεν ενδιαφέρει το υπουργείο με τι ψυχολογική διάθεση πάμε να διδάξουμε στα σχολεία μας, μας μετακινεί και μας τοποθετηθεί οπουδήποτε επιθυμεί αυτό, έρχονται αναπληρωτές στη θέση πριν να γίνουν οι δεύτερες αποσπάσεις και καλύπτουν θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών και οι εκπαιδευτικοί που περιμένουν τη δεύτερη φάση των αποσπάσεων θα βρεθούν σε υποδεέστερες θέσεις γιατί τις κάλυψαν οι αναπληρωτές. Αναπληρωτές από τη Θράκη μπορεί να δουλεύουν στην Κρήτη και οι Κρητικοί θα δουλεύουν στη Θράκη. Για ποιο λόγο από τη στιγμή που δεν υπάρχει η οικονομική ευχέρεια να πληρώνουν ενοίκια ή συντήρηση διαβίωσης;».  

«Ήθελε να ικανοποιήσει το κοινό αίσθημα η υπουργός παιδείας ότι λειτουργεί το υπουργείο. Εμείς δεν έχουμε καθόλου αυτήν την αίσθημα ότι λειτουργεί το υπουργείο» τόνισε ο κ. Ιωαννίδης ενώ όπως ανέφερε στο υπουργείο υπάρχει διαφωνία κι αυτή διαχέεται στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

apergia_daskalwn 

doe-apergia

 Ρεπορτάζ: Μπάμπης Καλπάνης

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr