Το διαδίκτυο ερμηνεύει την «σιωπηλή επίσκεψη» του Κ. Καραμανλή στην Θράκη

8 Μαΐου 201818:56

Η τριήμερη επίσκεψη του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή στην ακριτική Θράκη με τους πολιτικούς συμβολισμούς αποτέλεσε αφορμή για ένα δυνατό ντιμπέιτ στην ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη που επικεντρώθηκε στα εσωτερικά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, της Νέας Δημοκρατίας.

Το query «Κώστας Καραμανλής» κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το PaloPro 1.429 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 4 – 7 Μαΐου 2018. Τα συναισθήματα των αναφορών εμφανίζουν μια πλειοψηφία ουδέτερων συναισθημάτων και ακολουθούν τα θετικά και με ελάχιστη διαφορά τα αρνητικά.


Θεματολογία

Το ελληνικό διαδίκτυο επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:

  • Τις περιοχές που επισκέφθηκε ο Καραμανλής και ιδιαίτερα τα ελληνοτουρκικά σύνορα.
  • Τις δηλώσεις του πρώην υπουργού και βουλευτή ΝΔ Ευριπίδη Στυλιανίδη.
  • Τους συμβολισμούς της περιοδείας Καραμανλή.
  • Τους σχολιασμούς για τι σημαίνει  η τριήμερη περιοδεία Καραμανλή στη Θράκη.

Συμπεράσματα

Η μελέτη των ποσοτικών δεδομένων και ιδιαίτερα η ανάλυση περιεχομένου με βάση το PaloPro εξάγει τα ακόλουθα συμπεράσματα:

  • Η περιοδεία του πρώην πρωθυπουργού με μια πρώτη ανάγνωση δείχνει το διαχρονικό ενδιαφέρον του για την περιοχή της Θράκης, όπου υπάρχει μια έντονη τουρκική διείσδυση. O Καραμανλής στέλνει, σύμφωνα με την ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη, το δικό του μήνυμα στον «κουμπάρο» του Ταγίπ Ερντογάν για τις λεκτικές προκλήσεις και τα «low incidents».
  • Η επίσκεψη του Καραμανλή στο Πύθιο Διδυμοτείχου και στη σιδηροδρομική γέφυρα που ενώνει την Ελλάδα με την Τουρκία με τη συνοδεία του βουλευτή Έβρου της ΝΔ Αναστάσιου Δημοσχάκη και υψηλόβαθμων στρατιωτικών της 16ης Μεραρχίας Πεζικού αποτελεί έναν ισχυρό συμβολισμό, που ερμηνεύεται σύμφωνα με τα Social Media, ως αντίδραση και δυσαρέσκεια στην κράτηση των δυο στρατιωτικών μας.
  • Η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη θεωρεί σε δεύτερη ανάγνωση ότι η επίσκεψη Καραμανλή έγινε και για να ενισχύσει την υποψηφιότητα σε ενδεχόμενες εκλογές. των δυο πρώην υπουργών και βουλευτών της ΝΔ, Ευριπίδη Στυλιανίδη και Αλέξανδρου Κοντού, οι οποίοι και τον υποδέχθηκαν.
  • Η παρουσία του Αναστάσιου Δημοσχάκη στο πλευρό του Καραμανλή κάνει την ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη να πιστεύει ότι για την επίσκεψη του πρώην πρωθυπουργό ενδέχεται να ήταν ενήμερος και ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης.
  • Η τριήμερη περιοδεία του Καραμανλή συνδυάζεται σύμφωνα με τα Social Media και με τις εσωτερικές ισορροπίες της ΝΔ. Ο Κώστας Καραμανλής είχε κάνει τη Θράκη κατά τη διάρκεια της πρωθυπουργικής του θητείας μια από τις προτεραιότητες της περιφερειακής πολιτικής του και η επίσκεψή του σύμφωνα με τους χρήστες του ελληνικού διαδικτύου, τον αναδεικνύει σε κύριο εκφραστή εθνικής συσπείρωσης με στόχο την εκλογή χριστιανών βουλευτών στους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης.
  • Ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την πλευρά του εμφανίζεται σύμφωνα με τα Social Media ως εκπρόσωπος της φιλελεύθερης πτέρυγας της ΝΔ, που παρουσιάζει έλλειμμα  στη διαχείριση των εθνικών θεμάτων. Η επίσκεψη του Κώστα Καραμανλή στη Θράκη έρχεται να συμπληρώσει αυτό το έλλειμα στη συγκεκριμένη περιοχή που είναι σημείο υψηλού ενδιαφέροντος για τις ελληνό- τουρκικές σχέσεις.
  • Ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς από τη δική του πλευρά, όπως είχαμε γράψει στην αναλυση μας «Τα Social Μedia επαναφέρουν τον Αντώνη Σαμαρά» έχει σηκώσει τη «σημαία» στο μέτωπο του Μακεδονικού.
  • Η τριήμερη επίσκεψη Καραμανλή σε Έβρο, Ροδόπη και Ξάνθη και η δήλωση του Ευριπίδη Στυλιανίδη για «ισχυρούς συμβολισμούς» και ότι «Ο Κ. Καραμανλής ξαναέπιασε το νήμα από εκεί που το άφησε το καλοκαίρι του 2009, σηματοδοτώντας μια νέα αρχή» πυροδότησε στα Social Media διάφορα πολιτικά σενάρια. Κάποιοι χρήστες των Social Media θεωρούν ότι  η περιοδεία του έχει υψηλό πολιτικό συμβολισμό επικεντρωμένοι σε σενάρια πολιτικής ενεργοποίησης του είτε για να ηγηθεί μιας κυβέρνησης εθνικής ενότητας, είτε για να δημιουργήσει ένα δικό του κόμμα με τους «καραμανλικούς» διεγραμμένους ή δυσαρεστημένους από την ηγεσία της ΝΔ.
  • Η επανεμφάνιση Καραμανλή επανάφερε και τα σενάρια κατασκοπείας για το σχέδιο δολοφονίας του, γνωστό ως «Πυθία». Χρήστες του ελληνικού διαδικτύου οι οποίοι ρέπουν προς τη συνομωσιολογία θεωρούν ότι ήταν υπαρκτό, ενώ άλλοι με βάση νέες αναφορές του διαδικτύου δεν το αποδέχονται.
  • Η τριήμερη επίσκεψη του Κώστα Καραμανλή στη Θράκη προκάλεσε ισορροπημένα συναισθήματα στην ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη και μια αγωνία για τη συνοχή και το μέλλον της ΝΔ. Το γεγονός ότι με βάση τις αναφορές του διαδικτύου ο πρώην πρωθυπουργός δεν έκανε δηλώσεις συντηρεί ένα πέπλο μυστήριο για το εάν και πως σκέφτεται να δραστηριοποιηθεί.

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία PaloPro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για μία δωρεάν δοκιμή της υπηρεσίας μας επικοινωνήστε στο: [email protected]

_________________________________

Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent.. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

Αρθρογράφος