ΝΟΔΕ Έβρου: «Πανηγύριζαν για απαλλαγή απ’ τα διόδια που τώρα καταργούν και διπλασιάζουν τις τιμές τους»

13 Ιουνίου 201808:37

Θέση για την κατάργηση της απαλλαγής των μόνιμων κατοίκων του Έβρου από την καταβολή διοδίων, αλλά και σχεδόν του διπλασιασμού της τιμής τους, με την ΚΥΑ που υπέγραψαν οι αρμόδιοι υπουργοί Χρήστος Σπίρτζης και Ευκλείδης Τσακαλώτος, παίρνει με ανακοίνωση της η ΝΟΔΕ Έβρου. Υπενθυμίζοντας τους παλαιότερους πανηγυρισμούς της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για όλα αυτά.

Επίσης υπενθυμίζει ότι με κοινή τους ανακοίνωση οι ΝΟΔΕ των τριών νομών της Θράκης τα επεσήμαναν όλα αυτά, στην ανακοίνωση που υπογράφει ο Πρόεδρος της Άκης Παρασκευόπουλος.

«Στις 20/12/2017 με κοινό δελτίο τύπου οι ΝΟ.Δ.Ε. Έβρου –Ροδόπης – Ξάνθης είχαν ενημερώσει τους Θρακιώτες για την αλήθεια, κι ενώ η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ο κ. Σπίρτζης, πανηγύριζαν για τις απαλλαγές διοδίων που είχαν εξασφαλίσει στους κατοίκους των όμορων νομών .

Χαρακτηριστικά είχαμε τονίσει ότι : «Η εταιρεία στην οποία θα παραχωρηθεί η αξιοποίηση & η συντήρηση της Εγνατίας θα αγνοήσει τις «απαλλαγές» αυτές.»

Λίγους μήνες μετά κι ενώ ο αρμόδιος Υπουργός στις 3/6/2018 συνέχιζε να πανηγυρίζει για τις απαλλαγές που είχε εξασφαλίσει η κυβέρνησή του, την ίδια ώρα υπέγραφε την προαπαιτούμενη για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού Κ.Υ.Α. με την οποία όχι μόνο καταργεί κάθε απαλλαγή (πλην ανέργων και ΑΜΕΑ) αλλά σχεδόν διπλασιάζει το κόστος αυτών.

Όσο αφορά για τη δέσμευση της κυβέρνησης για την εφαρμογή των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων κι ενώ ήδη διεξάγεται ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων , ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ δηλώνει ότι υπάρχει δυσκολία με τους δυο διαγωνισμούς (του ΤΑΙΠΕΔ για επέκταση της σύμβασης και του υπουργείου για αναλογικά διόδια), γεγονός που προκαλεί δυσκολία στον διαγωνισμό του Ταμείου και ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εφαρμοστεί η αναλογικότητα στα διόδια με την τεχνική που θα επιλέξει ο επενδυτής.

Απειρία, ιδεοληψία, άγνοια ή μεθόδευση σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση αυτή επιβεβαιώνει την ανικανότητα να οδηγήσει την χώρα σε αναπτυξιακά μονοπάτια».

Επίσης παραθέτει δήλωση του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών της Ν.Δ. κ. Κ. Καραμανλή για τις αυξήσεις στα διόδια

 

Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Καραμανλής, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η διγλωσσία και η ανικανότητα της κυβέρνησης έχει ξεπεράσει κάθε όριο σε ό,τι αφορά τα διόδια.
Από το “Δεν Πληρώνω” ως αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε ως κυβέρνηση -εν μια νυκτί- στην αύξηση των διοδίων της Εγνατίας από 66% εώς και 150%, όπως συμβαίνει στο σταθμό των Μαλγάρων, όπου το τίμημα από 1,20 ευρώ θα εκτιναχθεί στα 3 ευρώ.
Από το “όλοι να διέρχονται ελεύθερα” υπερδιπλασίασε τις τιμές στους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας.
Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής, είναι ένας οδηγός που διανύει τη διαδρομή Πτολεμαΐδα – Χρυσούπολη, να καταβάλλει στο εξής 15,51 ευρώ από 8,40 που πλήρωνε μέχρι σήμερα.
Κι όλα αυτά, σε έναν αυτοκινητόδρομο που είναι ήδη κατασκευασμένος από ευρωπαϊκούς κι εθνικούς πόρους κι όχι από ιδιώτες. Έναν αυτοκινητόδρομο, του οποίου η κυβέρνηση αυξάνει τα διόδια σε τέτοιο βαθμό που θα δικαιολογούνταν μόνο αν χρηματοδοτούνταν η κατασκευή του έργου από την αρχή.
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: η κυβέρνηση κάνει το καλύτερο δώρο στον υποψήφιο παραχωρησιούχο. Και δεν σταματά εκεί, αλλά του δίνει τη δυνατότητα να προβεί και σε νέες αυξήσεις των διοδίων μελλοντικά».

Αυξήσεις έως και 150% στα διόδια της Εγνατίας οδού (δείτε τις νέες τιμές)

Αντιμέτωποι με αυξήσεις-φωτιά στα διόδια της Εγνατίας θα είναι από την αρχή του νέου έτους οι οδηγοί, καθώς αυξάνεται η χρέωση ανά χιλιόμετρο εκτοξεύοντας το κόστος σε κάποιες περιπτώσεις και στο 150%.

Ο νέος τρόπος υπολογισμού με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ για τη νέα εμπορική πολιτική αυξάνει τα διόδια από 0,03 σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα (αύξηση 66%).

Ωστόσο σε συγκεκριμένους σταθμούς διοδίων όπως στα Μάλγαρα οι αυξήσεις φτάνουν στα 150%. Ο συγκεκριμένος σταθμός- ένας σταθμός με μεγάλη διέλευση οχημάτων, έχει ζώνη χρέωσης 59,7 χιλιομέτρων, με αποτέλεσμα το ύψος του κομίστρου να εκτινάσσεται από το 1,20 ευρώ σήμερα στα 2,98 ευρώ.

Η έκδοση της ΚΥΑ ήταν ένα από τα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της τέταρτης αξιολόγησης και για την προώθηση του διαγωνισμού παραχώρησης του οδικού άξονα που βρίσκεται σε εξέλιξη από το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Εκτός από τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, η ΚΥΑ προβλέπει πως από 1η Ιανουαρίου 2019 καταργείται κάθε απαλλαγή από την πληρωμή διοδίων, με την εξαίρεση των ανέργων οι οποίοι θα διέρχονται δωρεάν, όταν δείχνουν την κάρτα ανεργίας. Οπως αναφέρει «Κάθε απαλλαγή ή εξαίρεση καταβολής διοδίων τελών στην Εγνατία Οδό και στους καθέτους άξονες αυτής, πλην των αναφερομένων στην παράγραφο 1 καταργείται και παύει να ισχύει από την 01-01-2019.»

Εξαιρούνται τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά κυριότητα σε ανέργους και χρησιμοποιούνται από αυτούς. Οι άνεργοι θα πρέπει να επιδεικνύουν την κάρτα ανεργίας, η οποία θα πρέπει να βρίσκεται σε ισχύ κατά τη διέλευση από τον σταθμό διοδίων.

Στην ΚΥΑ, που υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, εκτός της αύξησης του κόστους των διοδίων επί της Εγνατίας προβλέπεται η δημιουργία 43 συνολικά πλευρικών διοδίων.

Για το ύψος των διοδίων, στην απόφαση αναφέρεται ότι για τον σταθμό Παμβώτιδα, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ σήμερα), για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), για τη Σιάτιστα σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), στα Μάλγαρα για μήκος 59,7 χλμ με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), στη Θεσσαλονίκη για μήκος χρέωσης 13,8 χλμ σε 0,69 ευρώ, στην Ανάληψη για 58,8 χλμ σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, στη Μουσθένη με μήκος χρέωσης 54,3 χλμ. η χρέωση γίνεται 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Καβάλα με 47,2 χλμ. 2,36 ευρώ, στον Ίασμο για 46,2 χλμ. η χρέωση διαμορφώνεται σε 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), στη Μέστη με 55,7 χλμ. σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ. σε 2,02 ευρώ.

Για τον σταθμό διοδίων της Τύριας, στο οδικό τμήμα Νεοχωρίου-Σελλών-Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα (μεταξύ Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων), διαμορφώνοντας την τιμή του διοδίου σε 3,42 ευρώ από 2,10 ευρώ (67%). Σους κάθετους άξονες στην Ιεροπηγή, το μήκος χρέωσης καθορίζεται σε 47,2 χλμ. με χρέωση 2,36 ευρώ (από 2,10 ευρώ), στους Ευζώνους για 60 χλμ. με κόστος 3 ευρώ (από 1,80 ευρώ), στον Προμαχώνα για 48 χλμ. με χρέωση 2,4 ευρώ (από 2,40 ευρώ) και στο Στρυμονικό για 47,5 χλμ. με κόστος 2,37 ευρώ.

Αρθρογράφος