Η μόδα της «κοινωνικής φιλανθρωπίας» , η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η πραγματική αλληλεγγύη

26 Οκτωβρίου 201418:13

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στην Αθήνα η 15η Γενική Εκλογική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας, για τη δημοτική περίοδο 2014-2019. Στη διαδικασία της ψηφοφορίας συμμετείχαν 500 σύνεδροι (325 Δήμαρχοι και 175 Δημοτικοί Σύμβουλοι), οι οποίοι και εξέλεξαν το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης, που απαρτίζεται από 31 μέλη «τα οποία και θα αγωνισθούν για να διεκδικήσουν αποτελεσματικά την ικανοποίηση των θεσμικών αιτημάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.»

Την επομένη ακριβώς ημέρα πολλά προβλήματα έφερε για άλλη μια φορά στην Αττική η βροχή. Κακοτεχνίες, έλλειψη αντιπλημμυρικών έργων, πλημμελής συντήρηση ή εγκατάλειψη υποδομών είναι ίσως κάποιες από τις αιτίες. Μετά την πρώτη καταγραφή των ζημιών φαίνεται ότι έχουν σημειωθεί καταστροφές μεγάλης εκτάσεως σε 10 δήμους ενώ έχουν παρασυρθεί από τα νερά 250 με 300 αυτοκίνητα. Επίσης, ζημιές υπάρχουν σε σπίτια και ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία καταγραφής τους.

Κι ενώ οι «αρμόδιοι» Δήμων, Περιφέρειες και Κυβέρνησης συσκέπτονταν (κατόπιν εορτής) το βράδυ της Παρασκευής επιχειρούσαν σε διάφορες περιοχές του Λεκανοπεδίου 70 συνεργεία της Πυροσβεστικής, με 150 άνδρες, ενώ στη διάρκεια της νύχτας ο αριθμός τους αυξήθηκε στα 85 συνεργεία και 250 πυροσβέστες. Οι απλοί πολίτες δεινοπαθούσαν και από θαύμα δεν θρηνήσαμε νεκρούς. Έντονα ήταν και τα κυκλοφοριακά προβλήματα κυρίως στις μεγάλες οδικές αρτηρίες. Με πολύ χαμηλές ταχύτητες κινούνταν για ώρες οι οδηγοί στις λεωφόρους Κηφισιάς, Αλεξάνδρας, Μεσογείων, στην παραλιακή, στον Κηφισό και τη Συγγρού.

Εάν αναζητήσει κάποιος ευθύνες τόσο από όλους αυτούς τους κυρίους/κυρίες για τα κακώς κείμενα στους δήμους και τις περιφέρειες στις οποίες οι ίδιοι προίστανται και δραστηριοποιούνται μάλλον δεν θα λάβει απάντηση. Πάντα κάποιος άλλος ευθύνεται. Κι αμέσως θα προσπαθήσουν να (επι)δείξουν το «κοινωνικό πρόσωπο» και την «κοινωνική ευαισθησία» προς τους πληγέντες και τους δεινοπαθούντες καλύπτοντας έτσι με αυτόν τον τρόπο τις παραλείψεις, την ολιγωρία και την ματαιοδοξία τους που είναι ίσως από τις πιο βασικές αιτίες για τα προβλήματα που βιώνουμε σε τοπικό επίπεδο.

Σύμμαχοι σε αυτή την «κοινωνική ευαισθησία και αλληλεγγύη» των Δήμων και διάφοροι ποικιλώνυμοι επώνυμοι τοπικοί παράγοντες, ομάδες «ενεργών» πολιτών, «ευαίσθητοι και ευαισθητοποιημένοι πολίτες, μειοψηφίες και ευμετάβλητες (ως προς την πολιτική τους επιλογής) κοινωνικές πληθυσμιακές ομάδες. Σε κάποιες περιπτώσεις δε ορισμένα κομματικά και οικονομικά κέντρα έχουν βαλθεί το τελευταίο διάστημα να αλώσουν τους χώρους αλληλεγγύης στρέφοντας την ίδια την αλληλεγγύη ενάντια στους πολίτες!

Σε εποχή γενικευμένης κρίσης όπου κυριαρχεί η υλική αποστέρηση των βασικών βιοτικών αναγκών, και η αποστέρηση πρόσβασης σε θεσμούς, υπηρεσίες και παροχές του Κράτους, που υποδηλώνουν τον Κοινωνικό του χαρακτήρα και συνθέτουν το λεγόμενο Κοινωνικό Κράτος εμφανίζονται δομές που αυτομάτως αναδεικνύονται σε «κοινωνικές» και προσφέρονται όχι πάντα χωρίς αντάλλαγμα.

Το τελευταίο διάστημα είδαμε να ξεφυτρώνουν δομές που τις ονομάζουν Κοινωνικά Ιατρεία, Κοινωνικά Φαρμακεία, Κοινωνικά Παντοπωλεία, Κοινωνικά Φροντιστήρια, ακόμα και Κοινωνικά Γηροκομεία, που δεν βασίζονται στην αλληλεγγύη, αλλα σε προσωρινά κοινοτικά κονδύλια (ΕΣΠΑ), για να υποκαταστήσουν ουσιαστικά (ή καλύτερα να δώσουν την εντύπωση ότι υποκαθιστούν) το Εθνικό Σύστημα Υγείας ή άλλες δομές κοινωνικής πρόνοιας του κράτους.

Η δημιουργία των παραπάνω δομών από πολλούς φορείς Δήμους, Συλλόγους, ΜΚΟ και άλλες «ανθρωπιστικές και ανθρωποκεντρικές οργανώσεις» δυστυχώς έχει γίνει της μόδας. Κάποιοι βγάζουν χρήματα στις πλάτες των πολιτών που υποφέρουν, αλλά και στις πλάτες των πραγματικά εθελοντικών δομών αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες , πολλές φορές, των πολιτών. Κάποιοι άλλοι το εξαργυρώνουν σε πολιτική ισχύ ή κομματική επιρροή.Και κάποιοι άλλοι θέλουν να προσθέσουν και μια καλή πράξη στο βιογραφικό τους.

Είδαμε στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές ότι ακριβώς σε αυτό το μοντέλο «κοινωνικής προσφοράς» (επιδοτούμενης από κοινοτικά κονδύλια και άλλους πόρους) βασίσθηκε η προεκλογική εκστρατεία υποψηφίων και υποστηρικτών αυτών.

Ο γράφων έχει την ευκαιρία σε καθημερινή βάση να διαπιστώνει ότι ΕΥΤΥΧΩΣ υπάρχει αλληλεγγύη και φιλαλληλία στην πόλη μας και έξω από το ιδιότυπο «κοινωνικο-πολιτικό lifestyle» της Κομοτηνής..Υπάρχει στα καταστήματα της πόλης μας που δίνουν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης χωρίς χρήματα, αρτοποιεία που συντηρούν οικογένειες και ιδρύματα, ιδιώτες γιατρούς και φαρμακεία που στηρίζουν αναξιοπαθούντες και άπορους, συνανθρώπους που στηρίζουν συνανθρώπους μας, γείτονες που βοηθούν γείτονες..

Εδώ αξίζει κανείς να επισημάνει το ρόλο της Ιεράς Μητρόπολης Μαρωνείας και Κομοτηνής ενώ αυτές στις μέρες μας βρίσκει πρόσφορο έδαφος το κοινωνικό Κήρυγμα του Προφήτη Ησαΐα που ύψωνε τη φωνή του και μαστίγωνε με τον πύρινο λόγο του τους πλουτοκράτες και τους ασεβείς βασιλείς και τους άρχοντες της εποχής του, τους αυτοδιοικούμενους, τους κούφιους αλαζόνες, του νταήδες που βγάζουν μόνοι τους ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΓΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ για τον εαυτό τους.

Κι ας μην ξεχνάμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ εκεί όπου δεν υπάρχει ευσέβεια, πίστη και ανθρωπιά και ο Νόμος του Θεού!

Αρθρογράφος