Κεντροαριστερά: To ΠΑΣΟΚ με άλλο όνομα ;

25 Νοεμβρίου 201708:27

Σε ενδοπασοκική υπόθεση εξελίχθηκαν οι εκλογές για την Κεντροαριστερά καθώς στο δεύτερο γύρο αναμετρήθηκαν η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Φώφη Γεννηματά και ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης. Η νίκη της Γεννηματά και οι δηλώσεις των υποψηφίων για ένα νέο φορέα που φιλοδοξεί να διαδραματίσει ρόλο κλειδί στο πολιτικό σκηνικό αντιμετωπίστηκαν επιφυλακτικά από την πλειοψηφία των χρηστών των social media καθώς δεν πείστηκαν ότι πρόκειται πράγματι για κάτι καινούργιο απαλλαγμένο από τα βαρίδια του παρελθόντος.

Η εκλογική αναμέτρηση για την ηγεσία της Κεντροαριστεράς ανέδειξε χαμένους και κερδισμένους, σύμφωνα με τη μελέτη των δεδομένων της πλατφόρμας PaloPro, των ποσοτικών και ιδιαίτερα των ποιοτικών όπου αποτυπώνουν και το περιεχόμενο της σκέψης των χρηστών των social media. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε κατά την χρονική περίοδο 12 – 22 Νοεμβρίου 2017. Η προηγούμενη αναλυση μας για την Κεντροαριστερά γράφτηκε την χρονική περίοδο 11 – 22 Σεπτεμβρίου 2017, πριν τη διεξαγωγή του πρώτου γύρου των εκλογών.

Η Φώφη Γεννηματά, ο Νίκος Ανδρουλάκης, ο Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης και ο πρόεδρος του κόμματος Ποτάμι Σταύρος Θεοδωράκης αξιολογήθηκαν από την ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη. Αναφορικά με τα ποσοτικά δεδομένα προσπαθήσαμε να απομονώσουμε όσο μπορούσαμε fake profiles στα social media που ως γνωστόν  διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην πολιτική διαδικτυακή επικοινωνία

Οι αναφορές και τα συναισθήματα για τους προαναφερόμενους υποψήφιους της Κεντροαριστεράς καταγράφονται ως εξής στα ακόλουθα γραφήματα:

 






Θεματολογία

Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο 12 – 22 Νοεμβρίου 2017 επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Top Mentions του Palo Pro στις ακόλουθες αναφορές:

  • Τη νίκη της Φώφης Γεννηματά και το πως θα κινηθεί.
  • Τους σχολιασμούς για την επόμενη μέρα της Κεντροαριστεράς μετά το δεύτερο γύρο.
  • Τα σενάρια για συμμαχίες πριν τη διεξαγωγή του δεύτερου γύρου.
  • Το πως το τελικό αποτέλεσμα επηρέασε τους αλλους υποψήφιους.
  • Τις δηλώσεις των υποψηφίων για τη χρησιμότητα του νέου φορέα
 

Συμπεράσματα

H λεπτομερής ανάλυση των ποσοτικών και ιδιαίτερα ποιοτικών δεδομένων του PaloPro έδειξε ότι η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη αντιμετώπισε τις εκλογές του νέου φορέα της Κεντροαριστεράς ως εξής:

  • Η Φώφη Γεννηματά και ο Σταύρος Θεοδωράκης κινητοποίησαν τα social media με στόχο να κερδίσουν περισσότερους υποστηρικτές. Αντίθετα, ο Νίκος Ανδρουλάκης και ο Γιώργος Καμίνης κατέγραψαν χαμηλές επιδόσεις στις καταγραφές των social media, στοιχείο που δείχνει ότι δεν εκμεταλλεύτηκαν τις δυνατότητες του διαδικτύου.
  • Η Φώφη Γεννηματά χρησιμοποίησε σύμφωνα με χρήστες του διαδικτύου τον κομματικό μηχανισμό του ΠΑΣΟΚ για να κερδίσει την ηγεσία του νέου φορέα της Κεντροαριστεράς. Η νίκη της διαφαίνονταν και πριν τις εκλογές. Ένας αριθμός χρηστών των social media εκτιμάει ότι η Γεννηματά δεν εκπροσωπεί κάτι νέο και τη συνδέει με το παλαιό ΠΑΣΟΚ. Κάποιοι άλλοι χρήστες εκφράζουν επιφυλάξεις για αν η Γεννηματά θα επιτύχει την ενότητα του νέου φορέα.
  • Ο Νίκος Ανδρουλάκης, εκφραστής της νέας γενιάς της πολιτικών στελεχών του ΠΑΣΟΚ, στηρίχθηκε σύμφωνα με τα social media κυρίως από τους ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ. Το γεγονός όμως ότι είναι ευρωβουλευτής δεν τον βοήθησε να έχει ισχυρά ερείσματα στον κομματικό μηχανισμό του ΠΑΣΟΚ.
  • Ο Σταύρος Θεοδωράκης δεν έπεισε με τη συμμετοχή του κάποιους χρήστες των social media. H προεκλογική του συμφωνία με τη Γεννηματά για να διατηρηθούν οι δυο κοινοβουλευτικές ομάδες του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού δεν άρεσε σε κάποιους χρήστες και τους υποψίασε. Η υποψηφιότητά του φαίνεται να στόχευε κυρίως στην συσπείρωση του φιλελεύθερου – προοδευτικού χώρου ώστε να μη περάσουν οι ψήφοι σε άλλο υποψήφιο.
  • Ο Γιώργος Καμίνης κινήθηκε σύμφωνα με τα social media πολυσυλλεκτικά. Ήταν εκτός κομματικών μηχανισμών. Ο Δήμαρχος Αθηναίων υιοθέτησε τον τρόπο της παραδοσιακής προεκλογικής εκστρατείας. Η τρίτη θέση του πρώτου γύρου οφείλεται σύμφωνα με χρήστες του διαδικτύου στον ήπιο και πολυσυλλεκτικό εκλογικό προφίλ του αλλά και στο ότι δεν έχει θητεύσει στο ελληνικό κοινοβούλιο.
  • Η εκλογική αναμέτρηση σύμφωνα με την ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη απευθύνθηκε κυρίως στην κομματική εκλογική βάση του ΠΑΣΟΚ. Η πλειοψηφία χρηστών των social media διακωμώδησε τα  πέρι νέου φορέα της Κεντροαριστεράς που θα συμβάλλει στο να αναδείξει μια διαφορετική πολιτική αντίληψη στη χώρα.
  • Η προεκλογική εκστρατεία δεν επικεντρώθηκε στα προβλήματα της κοινωνίας και σε προτάσεις για λύση. H μεγάλη προσέλευση των ψηφοφόρων αν και για κάποιους χρήστες ήταν θετική υποβαθμίστηκε από σχόλια χρηστών που επικεντρώθηκαν στο μεγάλο μέσο όρο ηλικίας των ψηφοφόρων. Κάποιοι χρήστες εκτιμούν ότι ο μεγάλος μέσο όρος ηλικίας εκφράζει το παλαιό ΠΑΣΟΚ και την εποχή του.
  • Η μεγάλη προσέλευση των ψηφοφόρων για την Κεντροαριστερά θορύβησε σε κάποιο βαθμό σύμφωνα με χρήστες των social media την κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ καθώς οι νίκες του σε δύο συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις βασίστηκαν κυρίως στη μετακίνηση ενός πολύ μεγάλου αριθμού ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ προς αυτόν.

 

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία paloPro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο.
Για μία δωρεάν δοκιμή της υπηρεσίας μας επικοινωνήστε στο: info@paloservices.com.

_________________

Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των διεθνών σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου.

Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising .

Είναι και οι δυο  συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» (2016) που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

Αρθρογράφος