Έρχεται το «Facebook at Work», το… αντίπαλον δέος του LinkedIn

18 Νοεμβρίου 201409:04

Το Facebook προετοιμάζει μυστικά μία νέα ιστοσελίδα που θα αποκαλείται «Facebook at Work» (Το Facebook στη Δουλειά) και θα επιτρέπει στους χρήστες της να κρατούν ξεχωριστό προσωπικό και επαγγελματικό προφίλ, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Financial Times».

Η νέα ιστοσελίδα, η οποία θα μοιάζει πολύ με τη σημερινή μορφή του Facebook, θα είναι ανταγωνιστική του επαγγελματικού μέσου κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn (http://on.ft.com/1vgu64P).

Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο, με πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες, σχεδιάζει τη νέα υπηρεσία του προκειμένου να δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες του να μιλάνε με συναδέλφους τους, να κάνουν νέες επαγγελματικές επαφές, να συνεργάζονται στη δημιουργία επαγγελματικών εγγράφων κ.α..

Ο νέος διαδικτυακός τόπος θα μοιάζει εμφανισιακά με το κυρίως Facebook, αλλά θα επιτρέπει στους χρήστες να διαχωρίζουν αυστηρά το προσωπικό «προφίλ» τους (με τις προσωπικές φωτογραφίες και βίντεό τους ή με τις πολιτικές απόψεις τους) από το επαγγελματικό «προφίλ» τους.

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του κοινωνικού δικτύου έχουν μεταξύ τους χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο επαγγελματικό υποδίκτυο για την καθημερινή εργασία τους στο Facebook και κάποια στιγμή έθεσαν το θέμα να επεκτείνουν αυτή την υπηρεσία εξωτερικά σε όλους τους χρήστες.

Η ανάπτυξη της νέας υπηρεσίας άρχισε αθόρυβα πέρυσι και ήδη βρίσκεται σε φάση δοκιμών με εταιρείες, καθώς μάλλον πλησιάζει η ημερομηνία επίσημης ανακοίνωσης της πρωτοβουλίας, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα.

Σε πρώτη φάση, το “Facebook at Work” αναμένεται να «κλέψει» μερίδιο αγοράς από το αμιγώς επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο LinkedIn, το οποίο έχει περίπου 90 εκατ. ενεργούς χρήστες το μήνα και αποτελεί το κύριο «εργαλείο» επαγγελματικής δικτύωσης διεθνώς. Όμως, η επαγγελματική υπηρεσία του Facebook θα μπορούσε να ανταγωνιστεί επίσης υπηρεσίες όπως το Google Drive ή τα Office και Outlook της Microsoft.

Για να καταφέρει το Facebook να διεισδύσει στους επαγγελματικούς χώρους ως εργαλείο δουλειάς, θα πρέπει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων και των στελεχών τους, οι οποίοι συχνά διεξάγουν εμπιστευτικές συνομιλίες στο διαδίκτυο και ανταλλάσσουν ευαίσθητες εμπορικές πληροφορίες, τις οποίες δεν θα ήθελαν να δουν να διαρρέουν. Πολύ περισσότερο που το Facebook έχει κατ’ επανάληψη δεχτεί κριτικές ότι χρησιμοποιεί καταχρηστικά τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του.

Επιπλέον, αρκετές εταιρείες μέχρι σήμερα απαγορεύουν τη χρήση του Facebook στους εργαζομένους τους για να μην πέφτει η παραγωγικότητά τους, οπότε θα πρέπει πρώτα να πειστούν ότι όντως το Facebook θα χρησιμοποιείται για δουλειά και όχι για κουτσομπολιό και χασομέρι.

Αρχικά τουλάχιστον το “Facebook at Work” αναμένεται να είναι δωρεάν προκειμένου να κερδίσει χρήστες. Το Facebook δημιουργεί σχεδόν όλα τα έσοδά του από διαφημίσεις και καταφέρνει να προσελκύει περισσότερες, όσους περισσότερους χρήστες έχει.

Το Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες του δημοσιεύματος.

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr