To δίλημμα των Social Media για την ηγεσία της Κεντροαριστεράς

4 Οκτωβρίου 201708:45

Γράφουν οι  Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας

O εκλογές για την ηγεσία του νέου φορέα της Κεντροαριστεράς έχουν εξελιχθεί σε σημαντικό θέμα για τους υποψήφιους και τους ψηφοφόρους των κομμάτων που εμπλέκονται. Η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη και συγκεκριμένα τα social media διατυπώνουν τη δική τους άποψη στις διαδικασίες για την Κεντροαριστερά και φαίνεται να βρίσκονται σε δίλλημα.

Η ανάλυση για την Κεντροαριστερά έγινε την χρονική περίοδο 11 – 22 Σεπτεμβρίου 2017 με βάση το αναβαθμισμένο λογισμικό διαχείρισης φήμης paloPro και περιλάμβανε τα keywords  «Φώφη Γεννηματά», «Γιώργος Καμίνης», «Σταύρος Θεοδωράκης», «Δημοκρατική Συμπαράταξη – Κεντροαριστερά». Τους υπόλοιπους υποψήφιους θα τους αναλύσουμε αργότερα όταν οι αναφορές τους μας επιτρέψουν να το κάνουμε. Η ανάλυση των ποσοτικών δεδομένων μας δείχνει τα παρακάτω για τις υπό εξέταση οντότητες:

Δημοκρατική ΣυμπαράταξηΚεντροαριστερά

 

 

 

Φώφη Γεννηματά

 

 

Γιώργος Καμίνης

 

 

Σταύρος Θεοδωράκης

 

 
 Θεματολογία

Η κύρια θεματολογία που επικράτησε στην υπό εξέταση χρονική περίοδο 11 – 22 Σεπτεμβρίου 2017 επικεντρώνεται στις ακόλουθες αναφορές:

  • Στην απαντητική επιστολή της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Vodafon προς την επιτροπή Αλιβιζάτου, ότι αναλαμβάνει μόνο την ηλεκτρονική διασύνδεση των εκλογικών τμημάτων και όχι την ψήφο εξ αποστάσεως.
  • Οι διαφωνίες για την ηλεκτρονική ψηφοφορία.
  • Στις υπογραφές που συγκέντρωσαν οι 10 υποψήφιοι για την ηγεσία της Κεντροαριστεράς.
  • Τις Δηλώσεις των υποψηφίων για το πως θέλουν το νέο φορέα της Κεντροαριστερά και αν θα συνεργαστούν με ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Δημοκρατία.
  • Στα σχόλια αρθρογράφων για το εγχείρημα της Κεντροαριστεράς.

Συμπεράσματα

Η λεπτομερής ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων του paloPro εξάγουν τα ακόλουθα συμπεράσματα για πως οι χρήστες των Social Media βλέπουν τη «μάχη» της Κεντροαριστεράς:

  • Oι διαδικασίες για την εκλογή ηγεσίας στην Κεντροαριστερά δεν φαίνεται να απασχολούν την πλειοψηφία της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης. Ο μικρός αριθμός των συνολικών αναφορών δείχνουν ότι οι διαδικασίες αφορούν ένα «κλειστό κλαμπ» ελλήνων ψηφοφόρων.
  • Η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Φώφη Γεννηματά θεωρείται από τους χρήστες των social media γνήσια εκπρόσωπος της πολιτικής που μπορεί να διαχειριστεί ισορροπίες εντός της Κεντροαριστεράς. Ωστόσο κάποιοι χρήστες εκτιμούν με βάση τα αρνητικά συναισθήματα που επικρατούν ότι ο νέος φορέας πρέπει να είναι απογαλακτισμένος από το παλαιό ΠΑΣΟΚ.
  • Ο Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης δεν είναι πολιτικός κοινοβουλίου. Η συγκεκριμένη ιδιότητά του παρέχει τη δυνατότητα να απευθυνθεί σε ένα πιο πολυσυλλεκτικό κοινό συγκριτικά με τους άλλους συνυποψηφίους. Τα αρνητικά συναισθήματα που υπερτερούν με διαφορά ποσοστού 12,2% των θετικών προέρχονται από επικριτικά σχόλια χρηστών για την υποψηφιότητά του.
  • Ο Σταύρος Θεοδωράκης πρόεδρος του κόμματος Το Ποτάμι είναι νέο πρόσωπο στη πολιτική σκηνή, ένας εκσυγχρονιστής που απορρίπτει τον παλαιοκομματισμό. Ωστόσο κάποιοι χρήστες των social media του χρεώνουν τα προβλήματα στο Ποτάμι και τις αποχωρήσεις κάποιων βουλευτών όπου και αποτυπώνονται σε ένα βαθμό από την πλειοψηφία των αρνητικών συναισθημάτων.
  • Οι υποψήφιοι δεν πείθουν τους χρήστες των social media ότι απευθύνονται στα προβλήματα της σκληρής καθημερινότητας των πολιτών καθώς και στο πως θα τα αντιμετωπίσουν αν ο νέος φορέας εξελιχθεί σε ρυθμιστικό παράγοντα του πολιτικού σκηνικού μετά από μια εκλογική αναμέτρηση.
  • Τα social media στο σύνολό τους εμφανίζονται επιφυλακτικά απέναντι στους τρεις υπό εξέταση υποψήφιους και φαίνεται να βρίσκονται σε δίλλημα για τον ποιον πρέπει να αναδείξουν διότι και οι τρεις έχουν διαφορετικές παρακαταθήκες και πορείες.

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία paloPro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο.

Αρθρογράφος