Saturday , 20 September 2014
ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ροδόπης για την αυτοαξιολόγηση

Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ροδόπης για την αυτοαξιολόγηση

Μοιραστείτε το Άρθρο:Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter1Print this page

Ως ΔΣ της ΕΛΜΕ Ροδόπης απέναντι στο σημαντικότατο ζήτημα της Αυτοαξιολόγησης, ένα ζήτημα στο οποίο δεν χωρούν αφορισμοί, αλλά ούτε και παθητική αποδοχή,  και κατόπιν ενημέρωσης του Προϊσταμένου ΔΙΔΕ από το Δ.Σ της ΕΛΜΕ, ΠΡΟΤΡΕΠΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ: α) για τη χρήση των πορισμάτων της για την ηθική νομιμοποίηση  των επικείμενων συγχωνεύσεων σχολείων και απολύσεων καθηγητών, β) για τον προσχηματικό χαρακτήρα της, γ) για την αντιεπιστημονική σύνδεσή της με το μισθολόγιο και δη βάσει ποσόστωσης, δ) για την φυσική εξόντωση των εκπαιδευτικών με την πληθώρα διοικητικών καθηκόντων και  ε) για την νομιμότητα της εγκυκλίου. (Παραθέτουμε παρακάτω σχετικό σχέδιο πρακτικού).

Μπορούν οι συνάδελφοι, φυσικά, να συντάξουν δικό τους (παρόμοιο, περισσότερο ή λιγότερο διαφοροποιημένο) πρακτικό, αν το επιθυμούν.

Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα με την ανεπάρκεια – σε ζητήματα αξιολόγησης –  των στελεχών της εκπαίδευσης, με τις επικείμενες απολύσεις, συγχωνεύσεις, τις ελάχιστες δαπάνες για την παιδεία και την επιμόρφωση δεν είναι κατάλληλη για πειραματισμούς στο θέμα της Αξιολόγησης. Αυτό όμως πρέπει να το αντιληφθεί κυρίως η κοινωνία και ένα στείρο ΟΧΙ ή μια ακτιβιστική ενέργεια παρεμπόδισης μόνο τα αντίθετα αποτελέσματα θα είχε.

Διατυπώνουμε, λοιπόν, την πρότασή μας στους συλλόγους, για να αποφασίσουν και οι ίδιοι ελεύθερα και αν προλάβουν να ασχοληθούν με την καταγραφή της σχολικής πραγματικότητας, τους προτρέπουμε ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΩΡΑΪΣΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ.

Δηλώνουμε, επίσης, πως ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΕΧΤΟΥΜΕ ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ προς τους καθηγητές και τους Διευθυντές σχολικών μονάδων από ανωτέρους τους στην ιεραρχία για τη μη τήρηση χρονοδιαγραμμάτων και λοιπών υποχρεώσεων που προκύπτουν από την εφαρμογή της εγκυκλίου. Όποιος νομίζει ότι είναι εφικτό να ανταποκριθεί κανείς στο σύνολο των καθηκόντων μας, ας έρθει από κοντά να τα δει (και να εργαστεί πάνω σ’ αυτά). Οποιαδήποτε  τέτοιου είδους πίεση θα οδηγήσει κι εμάς και τα πράγματα στα άκρα!

Παράλληλα, ζητάμε από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και την ΟΛΜΕ να καταλήξει σε ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΙΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗ για την Αξιολόγηση σαν αυτή που η δική μας ΕΛΜΕ διατύπωσε εδώ και ενάμιση χρόνο (http://www.alfavita.gr/old/68335) και η οποία μπορεί να αποτελέσει βάση προβληματισμού.

Τέλος, θα αξιολογήσουμε κι εμείς τη στήριξη των σχολείων και των εκπαιδευτικών από την Πολιτεία και θα επανεξετάσουμε τη στάση μας.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ

 

      ΠΡΑΞΗ …..         /      / 2014     

      Οι κάτωθι υπογράφοντες

      Δηλώνουν την επιφύλαξή τους για την εγκύκλιο 190089/Γ1/10-12-2013 για την Αυτοαξιολόγηση για τους παρακάτω λόγους: α) η χρήση των πορισμάτων της, όπως έδειξαν οι πράξεις της κυβέρνησης μέχρι τώρα, οι οποίες γίνονται με ακραία λογιστικά κριτήρια, θα ανοίξει τον δρόμο για νέες διαθεσιμότητες – απολύσεις και συγχωνεύσεις σχολείων β) ο σκοπός της είναι να οδηγήσει σε ατομική αξιολόγηση αποσυνδεδεμένη από την επιμόρφωση, η οποία ωστόσο θα συνδέεται – σε αντίθεση με την επιστημονική βιβλιογραφία – με το μισθολόγιο-βαθμολόγιο και μάλιστα σε ποσοστιαία βάση γ) ο χαρακτήρας της Αυτοαξιολόγησης είναι προσχηματικός, καθώς τα περισσότερα ζητούμενα είναι ηλεκτρονικά αποτυπωμένα και γι’ αυτά δεν βλέπουμε τόσα χρόνια διορθωτικές κινήσεις από την εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου δ) είναι ανέφικτη η εφαρμογή του, γιατί ο καθηγητής δεν έχει χρονικά περιθώρια σήμερα με την αύξηση του ωραρίου, την ανάθεση πολλών διοικητικών και εξωδιδακτικών εργασιών (καταγραφή απουσιών, στοιχείων του my school, γραμματειακή υποστήριξη, υπεύθυνος θεμάτων σχολικής βίας) ελλείψει γραμματέων, και ειδικά για τα μικρά σχολεία με λίγους συναδέλφους το πρόβλημα χρόνου γίνεται οξύτερο. Μέσα σε όλα αυτά εμείς ιεραρχούμε ως πρωτεύοντα τα διδακτικά μας καθήκοντα ε) εγείρεται σοβαρό θέμα νομιμότητας.

     Η παρούσα συνετάγη, προκειμένου να καταχωρηθεί η άποψη των υπογραφόντων στο ως άνω θέμα.

Μοιραστείτε το Άρθρο:Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter1Print this page

Κάνε το Σχόλιο σου:

comments